MLM   •   YessPlus   •   Egészségmegőrzés   •   Viccek

A sav-bázis egyensúly, lúgos étrend

Dr. Robert Young (ejtsd: robert jáng) biokémikus, mikrobiológus és tudományos kutató állítása szerint minden általunk ismert betegség egyetlen betegséghez vezethető vissza, mégpedig szervezetünk elsavasodásához.

Kutatásai alapján minden betegség, legyen az magas vérnyomás, pajzsmirigy rendellenesség, cukorbetegség, emésztőrendszeri megbetegedések, bőrbetegségek, influenza, nátha, allergia, ekcéma, depresszió, elhízás, reuma...stb, mind-mind az elsavasodott emberi szervezet tünetei, segélykiáltások.

A túlsavasodás pedig a természetestől elrugaszkodott életmód, táplálkozás és gondolkodás következménye.

Dr. Young sejtszinten kimutatta, tapasztalta ennek káros hatásait: ahogyan tönkremennek sejtjeink, táptalajt biztosítanak a mikroorganizmusok túlzott elszaporodásához, majd ahogyan ezek erjesztik testünkben a cukrokat, a fehérjéinket és a zsírt, méreganyagokat termelnek, amelyeket savaknak nevez. Ezek hozzák létre azokat a tünetegyütteseket, amelyeket mi betegségeknek nevezünk.

Elmélete szerint tehát erre az egyetlen betegségre, egyetlen gyógymód létezik, mégpedig az, hogy szervezetünk sav-bázis egyensúlyát helyreállítjuk, erőteljes lugosító diétával, majd a helyreállt állapotot fenntartjuk a megfelelő táplálkozással és életvitellel.

 

Mindennapi életünk során három jelentős savasító hatás ér minket:

Egyik a stressz, melyre alapvetően szüksége van a szervezetnek, azonban manapság a túlhajszolt életmód mégis rengeteg egészségügyi problémával lát el minket.

Másik a szervezetünkbe bekerülő méreganyagok, melyek a tisztítószerekből, kozmetikumokból, az ételeinkből, az italainkból, a levegőből kerül testünkbe.

Hamadik savasító hatás pedig a táplálkozásunk, mely túlnyomórészt savasító ételekből áll (húsok, tejtermékek, cukrok, kenyérfélék, gabonák, tészták, magas cukortartalmú gyümölcsök, stb.).

Mindhárom tényező jelenléte savas méreganyagokat termel szervezetünkben, és ha több méreganyag keletkezik, mint amit a szervezetünk kezelni tud, akkor ezek a méreganyagok elraktározódnak a szerveinkben, szöveteinkben és ott betegségeket okoznak, elhízáshoz, vagy túlzott lesoványodáshoz, gyors öregedéshez vezetnek.

 

E folyamat lelassításához és visszafordításához lúgosító életmódra kell váltanunk.

 

Táplálkozásunkban a helyes arány a 80% lúgos és 20% enyén savasító étel legyen. Lásd a lenti felsorolást az ételek ph-járól.

Kerüljük az adalékanyagokkal teli előregyártott élelmiszereket, olvassuk el mindig, hogy milyen összetevőkből készültek és válasszuk a bio, natúr élelmiszereket. Rengeteg friss, nyers árut fogyasszunk, a zöldségeket inkább csak rövid ideig pároljuk, esetleg süssük, ahelyett, hogy szétfőzzük puhára őket, mivel úgy egészségesebbek, értékesebbek.

Méregtelenítsük rendszeresen szervezetünket, igyunk sok tiszta vizet és használjunk természetes étrend-kiegészítőket, -vitaminokat a szintetikusok helyett.

Óvjuk kezünket a vegyszerektől, bio, vagy növényi tisztítószereket használjunk, természetes kozmetikumokkal kényeztessük bőrünket.

 

Táplálkozás

 

A kenyér sajnos nem a lúgosító, hanem a savasító hatású ételek közé tartozik. Ha már kenyeret eszünk, akkor válasszuk inkább az élesztőmentes és teljes kiőrlésű kenyeret. Esetleg készítsük otthon, lásd a lúgosító receptek cikket.
A kenyeret kiválthatjuk tönköly pászkával, ami nagyon egészséges és ez a legkevésbé savasító kenyér, amit ehetünk, hiszen csak víz hozzáadásával készül.

Ha az ételeink elkészítése során szükségünk van lisztre, akkor mindenképpen kevesebb mennyiséget használjunk és válasszuk a köleslisztet, a barnarizs-lisztet, vagy a friss teljes kiőrlésű tönkölylisztet.

A gabonák, magvak vásárlásakor lehetőleg olyan termékeket vegyünk, melyek 3 hónapnál nem öregebbek, ellenőrizzük a csomagoláson a gyártási időt.

 

A só, nagyon fontos  élelmiszer, amit naponta magunkhoz kell vennünk, de válasszuk a természetes, lúgosító sót, a Himalája sót, ez ugyanis nem káros szervezetünkre.

 

A zsírok nem savasítják a szervezetünket, a legtöbb olaj pedig lúgosítja is azt, a finomított napraforgó olaj, azonban sajnos nem tartozik ezek közé. Válasszuk a hidegen sajtolt olajokat: kókuszolaj, vagy kókuszzsír, extra-szűz olívaolaj, tökmagolaj, lenmagolaj, ligetszépeolaj.

 

A tejtermékek a savasító, illetve erősen savasító kategóriába tartoznak, ez alól kivétel a kecsketej és az anyatej. Helyettesítsük lehetőleg natúr kókusztejjel, vagy kókusztejporral, szójatejjel, rizstejjel, mandulatejjel, vagy tönkölybúzából készült gabonatejjel. A kókusztej kókusz íze a főzés során eltűnik.

 

Fehérjéket elsősorban növényi fehérjéből fogyasszunk, pl. szója, tofu, nyers zöld zöldségek, illetve a hüvelyesek: bab, borsó, lencse.

 

Nagyon értékes és fontos táplálékunk a különféle csírák. A csíra, maga az élet, amikor kipattan már tartalmazza a kifejlett növény számára nélkülözhetetlen anyagokat, vegyületeket, sőt sokkal több hatóanyaggal rendelkeznek, mint egy kifejlett növény. A csírák koncentrált, természetes vitamin és ásványi anyag bombák.

 

A legjobb természetesen, ha magunk termesztjük zöldségeinket, hiszen így biztosak lehetünk azok bio tisztaságában, ha erre nincs módunk, akkor keressünk biopiacot, vagy bio zöldségest a piacon.

 

Mindennap legalább 1-2 alkalommal fogyasszunk friss, nyers zöldségeket, csírákat salátaként, vagy leturmixolva.

 

Savasító ételek listája

Nagyon savasít:

  • általában az italok: alkohol, sör, bor, kávé, tea, édesített gyümölcslevek, gyümölcslevek (koncentrált cukortartalmuk miatt!)
  • szószok, szirupok, mustár, ecet, élesztő, lekvárok, kakaó, maláta, szójaszósz, rizsszirup, karob, gyümölcskocsonya, dzsem, E-621: nátrium-glutamát ízfokozó (nagyon káros)!
  • szárított, aszalt, ecetes, befőzött gyümölcsök
  • kukorica, árpa, rozs, zabkorpa
  • mindenféle hús, tojás, belsőségek, kagylók, tenyésztett halak
  • tejtermékek: sajt, túró, tejsavó, joghurt, fagyi, szójasajt, kecskesajt, kefír, erjesztett tejtermékek
  • kesudió, földimogyoró, pisztácia
  • tárolt burgonya
  • mindenféle cukor és mindenféle édesítőszer, aszpartám különösen káros, rákkeltő!, méz, szirupok
  • mindenféle gomba

Eléggé savasító, de egy picivel jobb ételek az előzőknél:

  • frissen facsart, természetes gyümölcslé
  • asztali só (finomított, tapadásgátlót tartalmaz), ketchup, majonéz, vanília, szerecsendió
  • margarinok, vajak, vajkrémek, kukoricaolaj, ghí
  • gyümölcsök: őszibarack, sárgabarck, görögdinnye, körte, alma, eper, szőlő, málna, szeder, szamóca, ribizli, füge, áfonya, piszke, banán, narancs, mandarin, mangó, ananász, datolya, papaya, guajáva
  • gabonafélék: búza, zab, fehér rizs, barnarizs, vadrizs, fehérkenyér, rozskenyér, korpás kenyér, teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér, péksütemények, édes és sós kekszek
  • tengeri halak húsa (nem tenyésztett)
  • dió

Enyhén savasító ételek:

  • csicseriborsó, vörös vesebab, fekete bab, búzahús (szejtán)
  • curry por (fűszerkeverék)
  • napraforgó olaj, szőlőmag olaj
  • szilva, cseresznye, fekete ribizke, nektarin, sárgadinnye, datolya
  • köles, amaránt, kásák, triticale (búza és rozs keresztezése)
  • édesvízi halak húsa (nem tenyésztett)
  • tej, tejszín, tejföl, szójatej, szójatej, rizstej
  • törökmogyoró, paradió, pekán dió
  • napraforgómag, lenmag

Lúgosító ételek listája


Nagyon lúgosító ételek:

  • nem alkoholos szója lecitin, natúr, száraz szójabab
  • lúgos víz, Himalája só
  • anyatej
  • tökmag
  • zöldségek: kelkáposzta, petrezselyem, uborka, fűfélék, csírák, szójacsíra, gyermekláncfű, tengeri zöldségek (de nem algák)

Eléggé lúgosító ételek:

  • limabab/holdbab, száraz fehérbab, szójagranulátum, mirelit szójabab
  • pirospaprika por, fokhagyma, hagyma, gyömbér, cayenne bors
  • cékla, zellergumó, retek, gyömbér
  • paradicsom, paprika, saláta, brokkoli, zöldbab, káposzta, zellerlevél, sóska, spenót, fokhagyma, hagyma zöldje, endívia/cikória, avokádó, okra

Enyhén lugosító ételek:

  • lencse, szójaliszt, tofu
  • tisztított víz
  • a fűszerek többsége, illetve friss fűszernövények
  • hidegen sajtolt olajok: olívaolaj, lenmagolaj, tengeri halak olaja, ligetszép olaj, kókuszolaj, kókuszzsír, avokádó olaj, borágó olaj, tőkehalmáj-olaj
  • meggy, citrom, grapefruit, lime, kókus, éretlen zöld banán
  • hajdina,, tönkölybúza, quinoa (kinua)
  • kecsketej
  • natúr mandula
  • fehér- és sárgarépa, torma, karórépa
  • natúr magvak: köménymag, szezámmag, édeskömény, római kömény
  • édesítőszerek: stevia/sztevia/sztívia levelei frissen, vagy szárítva, őrölve, csepp, vagy tablettaként; cikória por a gyökér kivonatából
  • zöldségek: karfiol, karalábé, zöldborsó, snidling, póréhagyma, kelbimbó, spárga, cukkini, articsóka, rebarbara, vízitorma, fekete nadálytő.

 

További cikkek:

Lúgosító ételreceptek

Az elsavasodás főbb tünetei

Savasítanak-e a gyümölcsök?

Gyümölcsök élettani hatásai

Zöldségek élettani hatásai

Gyógyteák hatásai

Vitaminok szerepe, hiánya, forrásuk

Ásványi anyagok szerepe, hiánya, forrásuk

 

 

Ajánlott termékek lúgosító diétázóknak

 

- PANNONICUM zöldségpor és rágótabletta:

A PANNONICUM zöldségek aktív pora, víztartalom nélkül. Ellenőrzött MAGYAR gazdaságok, maximális érettségi fokon szüretelt, BIO-tanúsítvánnyal rendelkező nyers gyümölcseiből és zöldségeiből készül, meghagyva természetes kötésben a bennük található biológiailag aktív anyagokat. Tehát nem hatóanyag-koncentrátumokat tartalmaz, hanem enzimeket, vitaminokat, ásványi anyagokat, rostokat és mindent ami a zöldségekben és gyümölcsökben értékes és természetes. Kiváló étrendünk kiegészítésére, lúgosító hatású.

Tartalma:

Zeller 7%
Sárgarépa 7%
Cékla 7%
Csicsóka 7%
Brokkoli 6%
Paradicsom 6%
Paszternák 6%
Petrezselyem 6%
Pritamin paprika 6%
Piros paprika 6%
Fehér káposzta 6%
Kelkáposzta 5%
Spenót 5%
Sütőtök 5%
Mustármag 4%
Homoktövis 5%
Torma 3%
Fokhagyma 3%

 

- PANNONICUM porított citrom:

Az érett citrom értékes oldó és méregtelenítő hatású. Bioflavon-tartalma vértisztító. Regenerálja a véredényeket. Oldja és eltávolítja a szervetlen sókat. Immunerősítő. Természetes C-vitamin forrás. Lúgosító hatású.

A PANNONICUM termékek tartósítószert, hozzáadott cukrot és édesítőszert valamint szintetikus adalékanyagokat, színezékeket, ízfokozókat, segédanyagokat, (E-ket), mesterséges vitaminokat NEM tartalmaznak!

 

- Kolloid oldatok: természetes étrend-kiegészítők: desztilált vízben nagy tisztaságú ezüst, arany, illetve réz feloldva.

Ezüstkolloid: Baktérium-, vírus- és gombaölő hatású természetes antibiotikum mellékhatások nélkül. Külsőleg és belsőleg egyaránt használható. Gyulladáscsökkentő, immunerősítő, fertőtlenítő és betegségmegelőző hatása már régóta ismert.

Aranykolloid: Csökkenti a stressz káros hatásait, javítja az agyműködést és megújítja az idegrendszert. Ízületi gyulladások esetén hatásosan csökkenti a fájdalmakat, csillapítja a duzzanatot, javítja az ízületek mozgását.Növeli az elme élességét és a koncentráló képességet. Emeli az energiaszintet és a libidót. Fokozza az életkedvet.

Rézkolloid: A réz esszenciális mikro-tápanyag, amely szükséges a szervezetünkben a vörösvérsejtképzéshez, az RNS szintézishez, a fehérje anyagcseréhez, a haj és a bőr színéhez, az egészséges idegekhez. A réz fontos szerepe még, hogy segíti a csontképződést (a réz segíti elő a kalcium és foszfor beépülését a csontokba), nélkülözhetetlen a gyógyulási folyamatokhoz, a sejtek energiatermeléséhez és az íz érzékeléshez. A réz fokozza a szervezet vasfelszívó képességét, segít karbantartani a szívben és a vérerekben a kötőszövetek épségét, jó hatással van a porcok és inak regenerálására, és jelentős szerepet játszik az immunrendszer működésének kialakításában. Nagy mennyiségű C-vitamin fogyasztása esetén több rézre van szüksége szervezetünknek. A réznek a cinkkel és a C-vitaminnal együtt fontos szerepe van a bőr rugalmasságáért felelős elasztin előállításában.

 

 

 

Linktár Network
Magyar
Linkgyûjtemény
Linktár
otthoni munka, internetes munka, távmunka, egészség, pénz, hálózatépítés, mlm, partnerprogram, pénzkereset, mellékállás, jövedelem, bélflóra, bio, vitamin, táplálékkiegészítő, reuma, kozmetikum pasipotlo pasipotloparna pasipotlo-parna oleloparna pasi-parna parnapasi Segal Timedesign Mamapakk Internet-work AloeFloridaFLP Jelenet Csutkamano Ersto Riedex Cukorfalat Kelleibt Judit-Jelenet Kunmadaras motor sport